Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

poniedziałek, 2 lipca 2012

Colombia es Pasión

Jestem już totalnie zakręcona na ten wyjazd! Słucham już tylko kolumbijskich piosenek, tańczę, uśmiecham się na wszystkie strony... ahh, istny odlot!!
Dziś były zakupy. Dokupiliśmy parę ostatnich drobiazgów i w końcu oficjalnie zamknęłam bagaż nadawany. Poszłyśmy z mamą, uwaga, do sklepu spożywczego zważyć obydwa bagaże. Na szczęście mieszczę się w wyznaczonej wadze! 18,2kg na 23. Może i by się coś dołożyło, ale nie ma już miejsca :)
Oprócz tego zrobiłam też kopie dokumentów, które biorę ze sobą. Czarno-białe i kolorowe... Po kilka sztuk każdego. I z tym będę chodzić po mieście :) Brakuje mi tylko plastikowej torebki na płyny do bagażu podręcznego...
Co wchodzę na fejsa, to zagadują mnie znajomi Kolumbijczycy. Wszyscy chcą się umówić, dają mi swoje numery telefonów i pytają jak tam przygotowania, czy już jestem spakowana... Ależ to kochane!! :) :) Będę więc miała napięty grafik! :D


Chciałam się z Wami podzielić przecudowną piosenką! Jak może wiecie, Kolumbia odbudowuje swój wizerunek. Reklamuje się między innymi hasłem "Colombia es pasión!" (Kolumbia to pasja!). Oprócz plakatów jak ten z prawej strony bloga, pojawiła się też piosenka:


Jej słowa są absolutnie cudne! Nie jestem ani trochę dobra w tłumaczeniach (tłumacze zawsze muszą coś przekłamać), ale spróbuję Wam to przetłumaczyć. Identyfikuję się z tymi słowami, mimo, że nie jestem Kolumbijką. I zastanawiam się... Czy ktoś w Polsce zaśpiewałby w tak piękny sposób o naszym kraju? Zostawiam Was z tym małym cudem... :)

Mówią, że gdy Bóg skończył tworzyć Ziemię
schował się między dwoma morzami
Skarbem szmaragdu i źródeł,
Gdzie zszedł szczęśliwy z Nieba, żeby zrobić sobie siestę.

(JESTEM KOLUMBIJCZYKIEM!)

Ja jestem stamtąd, jestem z KOLUMBII,
Kraju wiary i kawy, których masz tu w dostatku.
Kraju, który otwiera najszerzej jak się da serca
Tych, którzy odkrywają jego piękno.

Od Guajiry* aż do Amazonas* idę boso
I czuję na skórze wibracje,
miłość i piosenki
mojego narodu, który mnie tuli (który daje mi swój uścisk?)

Refren:
To jest mój kraj; ziemia , która dała mi życie.
To jest to, co najpiękniejsze w moim narodzie.
Oto jest KOLUMBIA, tą, którą noszę w moim sercu,
tą, którą kocham.

Pokaż Twoją pasję!

Pokaż Twoją pasję, gdy mówisz o Kolumbii,

Płynę w czółnie,
vallenato** na ramię i dwa akordeony,
jadę konno przez wydmy, cumbia*** w piachu
i budzi się we mnie dusza llanero****

Tej ziemi, która Cię zrodziła
nigdy nie przestawaj kochać
Kolumbio, w to, co nasze
W to, co nasze trzeba wierzyć!!
Tej ziemi, która dała nam nadzieję,
daje nam siłę w sercu
Kolumbio, tak, można,
pokaż Twoją pasję całemu światu!!

*Guajira i Amazonas - departamenty, regiony w Kolumbii (coś jak województwa w Polsce)
**vallenato - muzyka pochodzenia kolumbijskiego, której bazą jest akordeon
***cumbia - taniec i muzyka pochodzenia kolumbijskiego, folklorystyczne
****llanero - ten, który mieszka na równinie (llanura - równina)

2 komentarze:

  1. Zazdroszczę wyjazdu! Powodzenia i szczęśliwej podróży. :)

    Pozdrawiam,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że mentalnie już jesteś w Kolumbii. :) Jeśli chodzi o piosenkę jest przepiękna! Pozdrawiam i jeszcze raz życzę udanego pobytu! :)
    PS Dziękuję za cenne wskazówki. ;) Jak teraz o tym myślę to mogłam podzielić moją notkę, bądź też napisać kilka, bo rzeczywiście wrzuciłam wszystkich do jednego worka. :) Jeśli chodzi o Shakirę to po obejrzeniu teledysku do piosenki "Loba" chyba już nic mnie nie zdziwi.;)

    OdpowiedzUsuń